Drugi rok działalności bloga



Dzisiaj mój blog Genealogia rodów z Ziemi Tarnowskiej obchodzi drugą rocznicę obecności w sieci. W minionym roku badania historii mojej Rodziny zaczęły obierać nowe kierunki. Musiałam przyswoić sobie nowe metody poszukiwań m. in. trochę bliżej zapoznać się z metrykami pisanymi ciągiem po łacinie (brak tabelarycznego przedstawienia aktów metrykalnych w księgach). Wiązało się to niestety z odczytywaniem w większości kiepskiej jakości pisma odręcznego. Materiał badań jest bardziej obszerny, wymagający głębszej analizy i zawierający mniej informacji, co było jednym z powodów mniejszej ilości wpisów na blogu w zeszłym roku. W okresie wrzesień-grudzień posty były dodawane w odstępach tygodniowych, natomiast w miesiącach styczeń-sierpień co dwa tygodnie. Łącznie opublikowałam 30 wpisów w ciągu ostatniego roku aktywności bloga. Największym zainteresowaniem cieszył się post Dostępność online indeksów oraz ksiąg metrykalnych z Tarnowa i okolicy.
W porównaniu do wcześniejszego roku znacznie wzrosła ilość wyświetleń bloga osiągając 1700-3000 wyświetleń w miesiącu. Procentowa liczba Czytelników z Polski (60%) praktycznie nie uległa zmianom, a kolejne miejsca w statystykach zajmują odwiedzający z: Stanów Zjednoczonych (10%), Ukrainy, Rosji, Francji, Holandii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Irlandii.
Największą zmianą jest na pewno zmiana adresu bloga na obecny genztarnowa.blogspot.com. Po okresie dłuższego urlopu od bloga i genealogii mogłam świeższym okiem spojrzeć na wygląd bloga i zapragnęłam go trochę unowocześnić. Mam nadzieję, że nowa wersja jest czytelna w odbiorze. Zmian jako takich nie ma wiele. Rozbudowałam zakładki w układzie takim jak poprzednio: nazwiska, wywody przodków, parafie moich przodków, lista genblogów i książki oraz monografie. Karta NAZWISKA posiada podział na nazwiska po mieczu i po kądzieli. Przedstawiam tutaj wszystkie poznane do tej pory nazwiska moich antenatów. Lista jest aktualizowana na bieżąco. Zakładka WYWODY PRZODKÓW jest bardziej rozbudowana. Kluczem jest tu podział mojej rodziny na gałęzie rozpoczynające się od moich pradziadków. Omijam w ten sposób osoby jeszcze żyjące, czyli problem ochrony danych osobowych. Jedną z podzakładek jest MÓJ WYWÓD PRZODKÓW, którego jeszcze nie dodałam. Zastanawiam się w jakiej formie go przedstawić, gdyż na dzień dzisiejszy poznałam ponad 300 przodków, co zaprezentowane w sposób graficzny może być średnio czytelne. Kolejno przedstawiam PARAFIE MOICH PRZODKÓW, ale kierowałam się tu podziałem z 1784 roku, czyli nie rozdrabniam się na karty poszczególnych wiosek. Zastanawiam się czy w tej zakładce mogę dodać jeszcze jakieś informacje odnośnie parafii, które będą dla Was przydatne. Jeśli macie jakieś propozycje zachęcam do pozostawienia komentarza lub wysłanie wiadomości email. LISTA GENBLOGÓW została przeniesiona z prawego menu starego bloga do menu głównego. Przedstawiam tu adresy wszystkich blogów, na które natrafiłam w sieci. W porównaniu do starej listy zabrakło tu kilku blogów, gdyż odkryłam że zostały one usunięte. Mam nadzieję, że blogów znikających będzie mniej, a regularnie będą zakładane nowe! Jeśli znacie jakiś adres, który warto tam umieścić dajcie znać :) Nowością jest zakładka KSIĄŻKI ORAZ MONOGRAFIE i  w tym miejscu liczę na pomoc Czytelników. Chciałabym zebrać jak najwięcej tytułów monografii rodzin z terenów dzisiejszej Małopolski i Podkarpacia, aby wszyscy mogli skorzystać z informacji o wydanych do tej pory genealogiach rodzin.
Prawa strona bloga uległa większym zmianom. Znajdziecie tam jak dawniej zakładkę nazwaną KARTA Z KRONIKI RODZINNEJ. Co tydzień umieszczam w niej imiona i nazwiska antenatów aktualnie obchodzących rocznicę urodzin, małżeństwa lub zgonu. Jeśli chcecie być informowani na bieżąco o nowych wpisach lub innych informacjach, które zamieszczam na fangage'u zachęcam do polubienia strony. Znajdziecie tu również mój adres email do korespondencji, popularne posty, archiwum bloga oraz baner portalu Polskiego Towarzystwa Genealogicznego przekierowujący do strony genealodzy.pl. Szukając konkretnych informacji, możecie skorzystać z umieszczonego na górze gadżetu umożliwiającego wyszukiwanie tekstowe w treści wpisów zamieszczonych na blogu.
Najważniejszą częścią mojego bloga są oczywiście artykuły. Mam wrażenie, że z każdym wpisem są coraz dłuższe, a tak na poważnie to po prostu łatwiej mi przychodzi napisać obszerny wpis. Wszystkie posty z poprzedniego bloga zostały przeniesione praktycznie bez żadnych zmian, a na dole tekstów umieściłam datę pierwszej publikacji. Zachowuje to układ dziennika i mimo, że wiele z nich mogłabym uzupełnić o nowe informacje postanowiłam tego nie robić. Wiadome, że posty wraz z postępem kwerendy genealogicznej ulegają dezaktualizacji dlatego pod każdym artykułem postaram się umieścić link do postu z obecnym stanem badań lub powiązanym tematem, na który warto zwrócić uwagę.
Cały czas przychodzą mi pomysły na nowe tematy. Wstępnie przygotowałam 20 nowych tytułów z zarysem treści, które przedstawię w kolejnych aktualizacjach. Mniej więcej są to po połowie wpisy o kolejnych nazwiskach moich przodków i tematy związane z poszukiwaniami genealogicznymi w archiwach regionu czy parafii. Na pewno na przyszły rok nie zabraknie mi natchnienia. W najbliższym czasie będę publikować trzy artykuły w miesiącu. Dzięki temu zostanie mi więcej czasu na opracowywanie nowych materiałów i będę mogła swobodnie odpowiadać na otrzymywane maile w ciągu kilku dni od odczytania wiadomości.
Mam nadzieję, że w rozpoczętym trzecim roku bloga Genealogia rodów z Ziemi Tarnowskiej nowe tematy będą dla Was interesujące, a kolejne odkrycia będą inspiracją do opowiedzenia nowych historii w nadchodzących miesiącach 2018 i 2019 roku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Genealogia , Blogger